سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علمی-فرهنکی-هنری-ورزشی

 

این پرسشنامه سؤالاتی در چهار طبقه را در بر می گیرد که به استرس و تیپ های شخصیتی ذکر شده مربوط می شوند. هر سؤال را به دقت بخوانید و اگر جواب شما مثبت است، به خودتان یک امتیاز بدهید. سعی کنید به سؤالات، خیلی سریع جواب دهند و در مورد آنها تأمل و تعقل نکنید.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 23 :: 11:15 عصر
نیما

 

در فصل تابستان بایستی مراقب باشید تا دچار کم آبی و بیماری های مرتبط با گرمای هوا نشوید.آمار قربانی های گرمای هوا در سرتاسر جهان نشان می دهد که حفظ سلامتی بدن در فصل تابستان ، مسئله مهمی است.از بروز بیماری های مرتبط با گرما جلوگیری کنید.
ورزش کردن در هوای آزاد در طی روزهای تابستان ، به همان اندازه فصول سرد سال اهمیت دارد. به همین دلیل خطر کم آبی که منجر به سایر بیماری ها مثل گرمازدگی ، خستگی ناشی از گرما و موارد شدیدتری می شود، اینگونه افراد را تهدید می کند.تمامی افراد در معرض خطر بیماری های مربوط به گرمای هوا هستند، ولی چهار گروه بیشتر از بقیه در معرض خطرند که شامل افراد زیر است :

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 23 :: 11:10 عصر
نیما

 

 

اخیرا مباحثی در برخی ازمجلات و روزنامه های داخلی در باب وجود دی اکسان در بعضی از شامپو ها مطرح شده است که در نوع

خود جالب و قابل تامل است بر خود لازم دانستم تا مطالبی در این باب را به اطلاع عموم برسانم .

1و 4 دی اکسان چیست ؟

 دی اکسان ماده ایست شیمیایی که در فرایند تولید برخی از مواد اولیه صنعت کازمتیک به صورت ناخواسته و همراه و نه به عنوان یک ماده اصلی و یا افزودنی تولید می گردد(چنین موادی در صنعت تحت عنوان by products  نامیده می شوند) . براساس دسته بندی های مختلف برای مواد این ماده در دسته مواد مضر شناخته شده وهمواره در طی سالیان اخیر برنامه های مفصل ومدونی برای به حداقل رساندن آن در دستور کار دولتها ، نهاد های بین المللی و ناظر قرار داشته است. تولید کنندگان مواد اولیه نیز همواره در پی به حداقل رساندن میزان این ماده بودند . ارتقاء پروسه های تولید ، به روز رساندن دستگاه ها و کنترل کیفی مطلوب همگی از راه های کاهش این ماده در حین تولید است.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 23 :: 11:1 عصر
نیما
اقیانوسی مایع در سطح زیرین بزرگترین قمر زحل کشف شد
ستاره شناسان ایتالیایی و امریکایی در تحقیقات مستقلی با کمک تصاویر ارسالی کاوشگر "کاسینی" کشف کردند که زیر سطح تیتان ، بزرگترین قمر زحل ترکیباتی از آب و آمونیاک وجود دارد.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه ساپینزای رم و لابراتوار Jet Propulsion ناسا که نتایج یافت های خود را در تازه ترین شماره مجله "ساینس" منتشر کرده اند، در تحقیقات مستقلی با کمک اطلاعات دریافتی از کاوشگر "کاسینی" در زیر سطح یخی تیتان، بزرگترین قمر سیاره زحل، موفق به کشف اقیانوسی شدند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 89 تیر 19 :: 11:14 صبح
نیما

 

 

سالهای طولانی بود که مردم جهان به خصوص مردم جزیرة العرب از نور مستقیم خورشید نبوت دور گشته و در تاریکی جهل و خرافات غوطه می خوردند، از گردابی بیرون آمده، در گردابی دیگر فرو می رفتند. با آلودگی به اشرافیت، غارتگری، قساوت، تعصبات نژادی، قبیله ای، مادیگری و بت پرستی فضایل اخلاقی پایمال و رذایل اصول زندگی گشت.   دوران بعثت در کلام امیرالمؤمنین (ع) امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند: «خداوند پیامبر اسلام (ص) را زمانی فرستاد که مردم در فتنه ها گرفتار شده و رشته های دین پاره شده بود...

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 89 تیر 13 :: 11:25 صبح
نیما

 

نوشتن از کسی که هم شاعر است ،هم نقاش و هم عارف مسلک و نوشته های احساسی اش هم میلیون ها طرفدار دارد ، کار راحتی نیست . انگار چیز دیگری نمانده که بگویی و هرچه را که بگویی

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 89 تیر 13 :: 11:12 صبح
نیما

تولد نوزاد 2 سر در بنگلادش

جام جم آنلاین: نوزادی با دو سر در یکی از بیمارستان های بنگلادش به دنیا آمد. این نوزاد 5/5 کیلو گرم وزن دارد.
به گزارش شینهوا، این نوزاد که «کایرون» نام دارد و 5/5 کیلوگرم وزن دارد در ایالت «جاشاهور» بنگلادش به دنیا آمد. این نوزاد و مادر 22 ساله اش تحت حفاظت شدید پلیس هستند. بیش از 150 هزار نفر از سراسر بنگلادش برای دیدن این پدیده نادر به بیمارستان آمده اند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 89 تیر 13 :: 11:1 صبح
نیما

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد شخصیت انسان ها به طور دقیقی در ظاهر آن ها نمود پیدا می کند و از روی شکل ظاهری افراد می توان به شخصیت درونی آن ها پی برد.

آن ها متوجه شدند با نگاه کردن به شخصیت افراد می توان به درستی خصوصیات اخلاقی آن ها مانند میزان اعتماد به نفس ، برون گرایی یا درون گرایی و حتی درستکاری آن ها را معین کرد.

شرکت کنندگان در این تحقیق چندین گروه از چند دانشگاه از جمله دانشگاه کمبریج بودند که از آن ها خواسته شد با استفاده از تصویر چند نفر سعی کنند شخصیت آن ها را حدس بزنند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 89 تیر 13 :: 10:51 صبح
نیما