سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علمی-فرهنکی-هنری-ورزشی

 

حوزه امام حسن مجتبی (ع) به مناسبت دهه فرخنده فجر مسابقه وبلاگ نویسی برگزار خواهد کرد بااهدای   هدایای  ارزنده به 10 نفر که به 3نفر اول جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.

*شرایط ثبت نام به شرح زیر میباشد:

1- اشنایی کامل به کامپییوتر واینترنت و ساخت وبلاگ

2- بسیجی بودن(فعال و عادی)

3- مراجعه حضوری در حوزه و تکمیل فرم مخصوص مسابقه

*موضوعات و نحوه طراحی وبلاگ:

1- موضوع وبلاگ در زمینه(علمی-فرهنگی-مذهبی  و دهه مبارک فجر )میباشد.(اهمیت مطالب به ترتیب اولویت نوشته شده است)

2-ساخت وبلاگ در سایت www.parsiblog.com  میباشد.(در صورتی که در سایت های دیگر وبلاگ ارائه شود مورد قبول نخواهد بود)

3-وبلاگهای انتخابی از بین وبلاگهایی که در همه زمینه های یاد شده بهترین مطالب را ارائه دهند و طراحی وبلاگ بسیار زیبا باشد انتخاب خواهند شد.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 89 دی 30 :: 11:12 صبح
نیما

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 21 :: 10:21 صبح
نیما

 

 

زمان هایی که نباید مسواک بزنیم!!



همین مسواک زدن که عامل مهم سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کل بدن است، گاهی برای مینای دندان مضر است...


همین مسواک زدن که عامل مهم سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کل بدن است، گاهی برای مینای دندان مضر است.
پزشکان متخصص توصیه می‌کنند پس از خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی‌های اسیدی مانند آب پرتقال، حداقل تا نیم ساعت از مسواک زدن خودداری کنید، زیرا اسید حاصل از این نوع نوشیدنی‌ها، مینای دندان را ضعیف می‌کند و مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن چنین مواد غذایی می‌تواند به مینای دندان صدمه بزند.
همچنین در صورتی که دندان خود را ترمیم کرده‌اید، تا 8 ساعت از مسواک زدن خودداری کنید تا موادی که برای پر کردن دندان شما استفاده شده اند، سفت شوند.
البته مسواک زدن به تنهایی نمی‌تواند تمام پلاک‌های دندان را از بین ببرد. متخصصان استفاده از دهان‌شویه‌های ضد میکروب و نخ دندان را در کنار مسواک زدن توصیه می‌کنند.
استفاده از نخ دندان پس از خوردن هر نوع ماده غذایی را باید به یک عادت روزانه تبدیل کرد تا ذرات غذاهایی که میان دندان‌ها گیر کرده اند، تمیز شوند و از این طریق، پلاک‌ها و باکتری‌های مضر در محیط دهان کاهش یابند.
در ضمن مراجعه منظم به دندانپزشک و چکاپ دندان هایتان را فراموش نکنید.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:37 صبح
نیما

 

 



ساعت‌های طولانی که هر هفته کار می‌کنید ممکن است برای سازمان شما خوب باشد، ولی برای مغزتان خیلی خوب نیست.

ساعت‌های طولانی که هر هفته کار می‌کنید ممکن است برای سازمان شما خوب باشد، ولی برای مغزتان خیلی خوب نیست. براساس تحقیقی طولانی مدتی که بر روی کارکنان بریتانیایی انجام شده، کار بیش از اندازه می‌تواند فرایند ضعیف شدن حافظه و توانایی تفکر به علت پیری را تسریع کند.

پیش از آن در سال 1985 محققات تحقیقی تحت عنوان Whitehall II را آغاز کردند که تأثیر کار، طبقه اجتماعی، عوامل روان‌شناختی و سبک زندگی را بر گسترش ابتلا به بیماری‌های مزمن در میان هزاران مرد و زن شاغل در 20 دفتر خدمات شهری لندن بررسی می‌کرد. بین سال‌های 1997 تا 1999 و بین سال‌های 2002 تا 2004، تعداد 2214 نفر از داوطلبان آزمایش‌های طراحی شده برای اندازه‌گیری کارکرد قوه تشخیص (Cognitive Function) را گذراندند. آزمایش‌ها شامل ارزیابی حافظه شفاهی و مهارت‌های گفتاری، هوش سیال (Fluid Intelligence) ـ که با حافظه کوتاه مدت، تفکر انتزاعی، خلاقیت و حل مسئله مرتبط است ـ و هوش کریستال شده (Crystallized Intelligence) ـ دانش انباشته شده در طول زندگی که از آموزش، کار کردن و تجربیات فرهنگی به دست می‌آیند ـ بود. هوش سیال با افزایش سن، بیماری یا جراحت تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ در حالی که هوش کریستال شده در سنین 60 و 70 سالگی رو به افزایش می‌گذارد و تا 80 سالگی هم شروتع به کاهش نمی‌کند.

در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که 40 ساعت یا کم‌تر در هفته کار کرده بودند، کسانی که بیش‌تر از 55 ساعت در هفته کار کردند نمرات کم‌تری در آزمایش‌های لغت‌شناسی (Vocabulary) در آزمایش‌های اولیه و انتهای دوره به دست آوردند. آن‌ها هم‌چنین در آزمایش دوم کاهش بیش‌تری را در هوش سیال نسبت به آزمایش اول از خود نشان دادند. این رابطه حتی با بررسی‌های بیش‌تر روی عوامل تأثیرگذار بر قوه تشخیص ـ مانند: تحصیلات، شغل، بیماری، استرس، خواب و … ـ به شدت تقویت شد.

این مطالعه اخطاری در مورد کار زیاد نداد و این را هم ثابت نکرد که کار زیاد برای مغز بد است. انحرافات بسیار زیادی در امتیاز به دست آمده در هر گروه وجود داشت ـ بعضی از افراد که ساعت‌های زیادی کار می‌کردند در آزمایش‌ها به شکل وحشتناکی خوب بودند، در حالی که برخی از افرادی که در گروه 40 ساعت کار و کم‌تر قرار داشتند نتایج ناامیدکننده‌ای داشتند. نتیجه این تحقیق کشف وجود رابطه‌ای میان کار بیش از حد و کارکرد قوه تشخیص آدمی بود که البته یک رابطه علت و معلولی نیست. امکان دارد نتایج این تحقیق دلخواه کسانی که زیاد کار می‌کنند نباشد و این موضوع بر کسب امتیازهای پایین توسط این افراد در آزمایش‌های مورد استفاده برای سنجش قوه شناختی تأثیر بگذارد. محققان یک توضیح احتمالی دیگر برای نتایج این تحقیق دارند و آن این‌که افرادی توانایی تفکر پایینی دارند، زمان بیش‌تر برای تکمیل کارشان صرف می‌کنند و در نتیجه به زمان بیش‌تری نیز نیازمند هستند.

  اجازه دهید فرض کنیم که چیزی در مورد کار زیاد وجود دارد که می‌تواند مشکلاتی را در آینده برای مغز ایجاد کند. این تأثیر کوچک و احتمالا غیرقابل اجتناب است. کار زیاد می‌تواند از دو راه اصلی به مغز و بدن ضرر برساند: افزایش استرس و با جایگزین شدن ورزش کردن، غذاهای سالم و سایر رفتارهای خوب. اگر شما زیاد کار کردن را سودمند و نیروبخش می‌یابید و آن را جایگزین روابط خود با دیگران نمی‌کنید، زیاد کار کردن احتمالا می‌تواند برای مغز شما مفید باشد. اگر کار برای شما طاقت‌فرسا است و مزاحم خواب شما می‌شود و شما را مجبور می‌کند تفریح را کنار بگذارید، توجه به سلامت روانی، فیزیکی و احساسی‌تان می‌‌تواند به هشیاری مغز شما برای در زمانی که سن‌تان بالا می‌رود کمک کند.

4 راه برای هشیار کردن مغزتان عبارتند از:

1. ورزش کردن: این برای مغزتان همانند بدتان مفید است.
2. خودتان را از استرس‌ آزاد کنید: این‌که هر روز 10 دقیقه ساکت در گوشه‌ای بنشینید یا از تکنیک‌های ریلکس شدن استفاده کنید، می‌تواند به از بین بردن استرس ـ چیزی که برای مغز بسیار مضر است ـ کمک کند. این کار هم‌چنین راه خوبی است برای اعمال کنترل بیش‌تر بر زندگی‌تان.
3. ارتباط با خانواده و دوستان: روابط انسانی می‌تواند به حفظ سلامت روانی و فیزیکی کمک کنند.
4. کار متفاوتی انجام دهید: کارتان را کنار نگذارید، چرا که این می‌تواند یک تغییر فریب‌دهنده باشد. قایق‌سواری کنید، درس پیانو بگیرید، به یک دانش‌آموز درس دهید، هم‌زمان با ناهار شطرنج بازی کنید و کارهای دیگری از این قبیل.

زمان استراحتی که به خود می‌دهید شما را دوباره سرشار از انرژی می‌سازد و می‌تواند برای کارتان هم مفید باشد!




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:37 صبح
نیما

عطسه با چه سرعتی حرکت می‌کند؟ اصلا چرا عطسه می کنیم ؟

1. عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.

او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد.

او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

2. عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید.

عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا—به همراه بزاق و ماده مخاطی—با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 100 مایل در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.

4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و درنتیجه عطسه می‌کنید.

5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند—و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.

6. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.

7. طولانی‌ترین عطسه: 978 روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

8. نورآفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله ای ارثی است—این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌‌مادرتان بیندازید!

9. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطخ جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.

10. پرعطسه‌ترین حیوان: ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

11. چطور عطسه را متوقف کنید؟ بااینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

خرافات مربوط به عطسه

گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.

بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.

و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، "بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند."

خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.

درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی “pneuma” به معنای روح می‌باشد.

او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشید بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند."




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:36 صبح
نیما



 

زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی.

 کورش گفت اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟ گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد.

 سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید.مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند ، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود.کورش رو به کزروس کرد و گفت ، ثروت من اینجاست.

اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم ، همیشه باید نگران آنها بودم .
زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مثل این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:29 صبح
نیما

 بیشترین انتظاری که می توان از موجودی با عنوان "باهوشترین سگ جهان" داشت، چه می تواند باشد؟ "چیسر" نام سگی است که تا کنون نام هزار و 22 شیء را به خاطر سپرده است، بیشترین تعدادی که تا کنون دیگر حیوانات قادر به یادگیری آن بوده اند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:27 صبح
نیما

نشریه تایم به رسم سالهای گذشته در روزهای پایانی سال میلادی، 500 مورد از برترینهای سال 2010 را در دسته بندی های مختلف معرفی کرده است که محصولات اپل در لیست برترین ابزارهای فناورانه بیشترین جایگاه ها را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاوه بر اینکه عنوان فرد اول سال مجله معتبر تایم به "مارک زاکربرگ" بنیانگذار یکی از مشهورترین شبکه های اجتماعی جهان اختصاص پیدا کرده، این نشریه با پایان سال میلادی به رسم هر سال لیستی از برترینهای سالی که گذشت را منتشر کرد.

در بخش برترین ابزارهای فناورانه سال 2010 عنوان اول به محبوب ترین محصول شرکت اپل یعنی آی-پد اختصاص پیدا کرد. با وجود اینکه آی-پد اولین رایانه تمام لمسی تاریخ رایانه جهان نیست اما می توان به جرات گفت موفقترین آنها است زیرا تنها در ماه های اول عرضه این محصول بیش از سه میلیون آی-پد در جهان به فروش رسید.

گوشی هوشمند "گالاکسی" شرکت سامسونگ رتبه دوم برترین ابزارهای فناورانه سال 2010 را کسب کرده است. می توان گفت سال 2010 در زمینه تلفنهای همراه هوشمند سال آندروید گوگل بوده است زیرا در سه ماه سوم سال این نرم افزار گوگل بر روی بیش از 9 میلیون تلفن هوشمند نصب شد. این به آن معنی است که در حدود 44 درصد از تمامی تلفنهای هوشمند جدید تحت سیستم عامل اندروید هستند در حالی که این میزان در سال گذشته تنها پنج درصد بوده است. یکی از برترین تلفنهای اندرویدی سال 2010 نیز گالاکسی سامسونگ بوده است که مهمترین ویژگی در این گوشی نمایشگر درخشان و شفاف آن عنوان شده است.

رتبه سوم تایم باز هم به یکی دیگر از محصولات پرطرفدار اپل اختصاص یافته است. مک بوک ایر به عنوان یکی از سبک وزنترین لپ تاپهای جهان با وزنی برابر یک کیلوگرم، با وجود قیمت نسبتا بالایی که دارد از طرفداران متعددی برخوردار است.

تلویزیون گوگل که در سال جاری عرضه شد قدمی مثبت و رو به جلو در راستای ارائه تلویزیونهای اینترنتی به شمار می رود. تلویزیون Logitech Revue Box که در میان برترینهای تایم رتبه چهارم را به دست آورده است می تواند امکان جستجوی تصاویر ویدیویی بر روی اینترنت، انتخاب تصاویر و پخش آنها بر روی دستگاه را به وجود آورد.

رتبه پنجم برترین ابزارهای فناورانه سال 2010 نیز در اختیار شرکت گوگل و اولین تلفن همراه ویژه این شرکت یعنی گوشی "نکسوس یک" قرار گرفته است. این گوشی که گوگل از آن به عنوان یک اَبَر گوشی یاد می کند به اندازه ای که این شرکت انتظار داشت با موفقیت مواجه نشد با این حال توجه تایم را برای انتخاب در لیست برترین هایش برانگیخت.

با این حال به نظر می رسد شرکت اپل با در اختیار گرفتن رتبه ششم و اختصاص آن به گوشی آی-فن 4 تلاشهای شرکت گوگل را برای به انحصار درآوردن برترین محصولات جهان با شکست مواجه کرده است. در سه روز اول فروش آی-فن 4 در حدود 1.7 میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند به فروش رسید. ویژگی غیر قابل رقابت این گوشی وضوح نمایشگر 960 در 640 پیکسلی آن است که تا کنون بیشترین وضوح تصویری ایجاد شده در نمایشگری 3.5 اینچی بوده است.

تایم رتبه هفتم لیست خود را نیز به تلویزیون شرکت اپل اختصاص داده است که به گونه ای تلاشی در راستای ایجاد تغییر در مالکیت محتوی رسانه ها به شمار می رود. این ابزار در واقع تنها جریان اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد و دانلود کردن یا مالکیت دائمی بر روی اطلاعات در آن مفهومی ندارد.

لپ تاپ لیبرتتو شرکت توشیبا با داشتن دو نمایشگر لمسی انحصار شرکتهای اپل و گوگل را در لیست برترینهای سال 2010 شکسته و رتبه هشتم را به دست آورده است. این لپ تاپ با داشتن دو نمایشگر هفت اینچی و تمام لمسی در تعدادی محدود ساخته شده و با قیمت هزار و 100 دلار به فروش رسید. می توان از این لپ تاپ به صورت عمودی به عنوان یک کتاب و به صورت افقی به عنوان یک لپ تاپ معمولی استفاده کرد.

شرکت مایکروسافت نیز در نهایت رتبه ای را در میان برترینهای تایم از آن خود و محصول "کینکت" کرد، بازی که برای انجام آن نیاز به ابزار خاصی نخواهد بود و تنها با کمک حرکات بدن می توان آن را کنترل کرد. در واقع کنترل اصلی این بازی که رتبه نهم لیست تایم را به خود اختصاص داده، بدن کاربر آن است، ویژگی که می تواند این بازی را به مرور زمان به بازی محبوب تر از Wii تبدیل کند.

بر اساس گزارش تایم ابزار "نوک کالر" نام کتاب خوان الکترونیکی شرکت "بارنز اند نوبل" است که مشابه آی-پد از نمایشگر لمسی برخوردار بوده و تمام رنگی است. در واقع این کتاب خوان اولین کتاب خوان تمام رنگی با وضوح تصویری بالا است.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:24 صبح
نیما

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

- تاثیر چای بر دندان
چای برای سلامت دهان و دندان مفید است . بررسی های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیکاگو نشان داده است پلی فنل موجود در چای سیاه با غیر فعال کردن آنزیم های باکتری های دهانی ، موجب عدم فعالیت آنها شده و در نتیجه پلاک های دندانی غیر فعال شده و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می شود . البته در این بررسی چای سیاه به صورت یک دهان شویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از بین بردن پلاک ها کمک می کند .
چای به علت داشتن مقدار قابل ملاحظه ای تانن و فلوئوراید ، از فساد ، پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان ها جلوگیری می کند . بررسی های دانشمندان ژاپنی نشان داده کودکانی که چای می نوشند خیلی کم به پوسیدگی و کرم خوردگی دندان دچار می شوند . ژاپنی ها به تازگی یک نوع خمیر دندان ساخته و به بازار عرضه کرده اند که پایه ساخت آن تانن است .
شاید علت این تصور غلط مواد قندی و شیرین کننده هایی است که همراه چای مصرف می شود و موجب پوسیدگی دندان ها می شود . بهتر است چای را بدون قند بنوشید ، یا قند یا شکر را به صورت حل شده در چای مصرف کنید و برای جلوگیری از پوسیدگی و رنگ گرفتن دندان ها بعد از صرف چای دهان و دندان های تان را با آب بشویید .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 2- تاثیر چای بر قلب
نوشیدن چای به بیماران قلبی توصیه می شود . چای از ایجاد لخته های خطرناک خون که به حملات قلبی و سکته منجر می شود پیشگیری می کند . مطالعات نشان می دهد که سطح چربی خون و فشار خون برخی مصرف کنندگان چای پایین تر از دیگران است . دانشمندان روسی پس از اجرای طرح های تحقیقاتی گسترده روی بیماران دریافته اند که چای ، آثار نیرومندی برای به تاخیر انداختن پیشرفت تصلب شرایین و تقویت عروق مویین و رقیق کردن خون و کاهش فشار خون دارد . تحقیقات دیگر نیز آثار مفید چای را در حمایت عروق قلبی تایید می کند . در اواخر سال های 1960 دانشمندان آزمایشگاه لارونس لیومور در دانشگاه کالیفرنیا میزان تصلب شرایین در شریان های قلب حدود 300 نفر از قفقازی ها که عادت به خوردن قهوه داشتند و 100 نفر چینی که چای می نوشیدند را اندازه گیری کردند . نتایج این مطالعه 14 ساله نشان داد ، گروهی که چای می نوشیدند یک سوم کمتر از گروهی که قهوه مصرف می کردند دچار آسیب های قلبی و عروقی شده اند . همچنین چای ، مخصوصاً چای نه چندان پررنگ ، از تشکیل آتروما ( تشکیل پلاک های انسداد عروقی ) در آئورت جلوگیری می کند . نتیجه یک آزمایش که در آن تعدادی خرگوش به عنوان نوشابه چای خورده اند ، نشان داد که این خرگوش ها نسبت به خرگوش هایی که آب ساده خورده اند کمتر دچار ناراحتی و آسیب آئورت شده اند . تحقیقات ژاپنی ها در سال های 1980 نشان می دهد که چای ، کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 3- تاثیر چای برجذب آهن
مصرف چای بعد از غذا ، به هضم غذا به ویژه غذاهای چرب کمک می کند . تانن موجود در چای از جذب زیاد آهن پیشگیری می کند ، به همین دلیل نوشیدن روزانه یک فنجان چای به بیماران مبتلا به هموکروماتوز توصیه می شود . البته توصیه می شود نوشیدن چای 2 ساعت بعد از غذا باشد .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 4- تاثیر چای براعصاب
بعضی ها چای می نوشند چون معتقدند چای خاصیت آرام بخش دارد اما بعضی ها هم می گویند چای شادی آور و نشاط آور است واقعیت این است که هردوی این صحبت ها درست است . چای تا پیش از دو دقیقه از دم کشیدن اثر محرک دارد اما پس از مدتی به تدریج از خاصیت محرک بودن آن کمتر شده و خاصیت آرامش بخشی آن بیشتر می شود . پس از گذشت پنج دقیقه از دم کشیدن چای ، بیشتر کافئین چای خارج می شود .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 5 – چای ضد سرطان است
چای 30 نوع آنتی اکسیدان دارد و بررسی ها نشان داده است که مصرف چای احتمال ابتلا به سرطان کلیه را کاهش می دهد و افرادی که در روز یک فنجان چای می نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند 15 درصد کمتر دچار سرطان کلیه می شوند . فلاونیدها گروهی از پلی فنل ها هستند که به طور طبیعی در چای وجود دارند . به نظر می رسد سطوح بالای این پلی فنل ها در بدن می تواند علاوه بر ویروس ها با سرطان های لوزالمعده ، کولون ، مثانه ، پروستات وسینه نیز مقابله کند . در ژاپن خوردن حداقل 10 فنجان چای در روز با کاهش خطر سرطان معده همراه بوده است . همچنین مطالعات متعددی در ارتباط با تاثیر مثبت چای در پیشگیری از سرطان ریه و رحم انجام شده است .محققان ژاپنی معتقدند در میان مواد طبیعی ضد سرطان چای رتبه اول را دارد . درسال 1985 عده ای از دانشمندان درجه اول موسسه ملی ژنتیک ژاپن طی گزارشی اعلام کردند که در چای سبز ژاپن نوعی تانن وجود دارد که خاصیت ضد موتاسیون سلولی دارد و در نتیجه از عوامل ضد سرطان است . میان صدها نوع گیاهی که محققان ژاپنی دریک برنامه وسیع مطالعاتی به منظور یافتن بهترین و موثرترین گیاه ضد موتاسیون سلولی مورد بررسی قرار داده اند ، چای سبز در آزمایشگاه موثرترین ماده بوده است . بررسی ها نشان داده است افرادی که اغلب چای سبز می نوشند احتمال ابتلا به سرطان معده در آنها کمتر از دیگران است .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 6- تاثیر چای برسوخت و ساز بدن
چای یک نوشیدنی کم کالری است و یک فنجان چای حدود چهار کالری دارد . به علاوه چای متابولیسم را بیشتر می کند و با بالا رفتن سوخت و ساز بدن موجب می شود کالری بیشتری مصرف شود و چربی ها راحت تر و زودتر سوزانده شوند . مصرف چای موجب می شود آب بیشتری بنوشیم و آب از موادی است که برای شکسته شدن سلول های چربی لاز م است .چای به علت خاصیت ادرارآوری که دارد ، به دفع سموم بدن کمک می کند . البته افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است چای را بدون قند و مواد شیرین کننده و چاشنی های پرکالری مصرف کنند .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 7- تاثیر چای برپوست
200 میلی لیتر چای ، 44 میلی گرم کافئین دارد که دریافت این مقدار کافئین می تواند در رفع خستگی بدن و به ویژه پوست به عنوان عضوی بسیار فعال کمک کند . خواص ضد سرطانی چای نیز از جمله مواردی است که می تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد ، به طوری که ترکیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت ترکیبات سرطان زا به ویژه ترکیبات نیتروزی می شود که در فرآورده های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی اکسیدانی ، پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد .
مطالعات نشان داده اند که بالا بودن چربی خون از عواملی است که فرآیند پیری را در بدن تسریع می کند و نوشیدن چای به خصوص کلسترول بدن را کاهش می دهد . به علاوه چای ، به دلیل کافئین بالایی که دارد ، یک محرک بوده و جریان خون را درسطح پوست افزایش می دهد و موجب دفع مواد زاید می شود که این کار ، هم خستگی پوست را کاهش می دهد و هم موجب تغذیه بهتر آن می شود و موجب می شود سلول ها شادابی خود را حفظ کنند .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 8- تاثیر چای بر کلیه
سلول های کلیه بیشترین تماس را با رادیکال های آزاد دارند و چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از سلامت کلیه محافظت می کند . پلی فنول های موجود در چای سبز عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می بخشند . پلی فنل ها ، آنتی اکسیدان هایی هستند که سلول های انسان را از آسیب محافظت می کنند . چای دارای مقادیر کم سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله پایانی باید مصرف پتاسیم خود را محدود کنند ، باید به این مسئله توجه داشته باشند .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 9- تاثیر چای بر حافظه
نوشیدن مرتب چای ، حافظه راتقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است . آلزایمر ، بیماری تحلیل برنده اعصاب است که در آن ماده ای شیمیایی به نام استیل کولین در مغز کم می شود . چای با مهار آنزیم کولین استراز ، روند آلزایمر را به تاخیر می اندازد .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 10- ... و اما چای داغ
چای را خیلی داغ نخورید . دلایلی در دست است که خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود . بررسی ها نشان داده است افرادی که چای خیلی داغ می نوشند بیش از دیگران مستعد ابتلای سرطان نای هستند . تا چند سال پیش دانشمندان تصور می کردند شاید چای موجب سرطان نای می شود ولی بررسی های جدید نشان داده است که این ضرر چای مربوط به داغ بودن آن است . بنابراین برای حفظ سلامت و استفاده بیشتر از فواید چای بهتر است چای خیلی داغ نخورید .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 11- تاثیر چای برقند خون
دانشمندان ژاپنی ماده ای از چای سبز و سیاه جدا کرده اند که قند خون را کاهش می دهد . دانشمندان ژاپنی در عین حال که خواص بسیار خوبی را برای چای عنوان کرده اند معتقدند که هیچ یک از این خواص ناشی از یک ماده خاص در چای نیست ، بلکه تاثیر مجموعه ای از انواع مواد شفابخش موجود در چای است که به طور توام و با هم در یک مجموعه این آثار را دارند .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 12- چای خاصیت ضد میکروبی دارد ؟
چای به دلیل داشتن انواع تانن که به آن طعم مخصوصی می دهد ، بدون تردید یک ضد باکتری و ضد ویروس است . در 1940 دانشمندان آمریکایی کشف کرده اند که تانن نوعی ویروس آنفلوآنزا را مختل می کند . همچنین تانن چای ، ویروس تب خال را مهارمی کند . تحقیقاتی که در کانادا انجام شد ، نشان داد چای در لوله های آزمایش تعداد زیادی از انواع ویروس های بیماری زا را غیرفعال می کند .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 13- خواص درمانی چای
بله ، چای نوشیدنی مفیدی برای تصفیه خون از طریق ازدیاد ترشحات کلیوی است ، به هضم غذا کمک می کند ، سبب نشاط ، بیداری و مانع خواب آلودگی می شود . چای خواص درمانی زیادی دارد که برخی از آنها را نام می بریم :

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ پیشگیری ، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ ضدعفونی کنننده و پیشگیری از بوی بد دهان
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ پیشگیری و کاهش اثرهای دیابت نوع دوم
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ کاهش علایم مواد حساسیت زا
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ کاهش علایم عارضه پارکینسون
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کند کردن گسترش عفونت ویروس اچ . آی . وی در بدن
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ حفظ تعادل آب و الکترولیت های بدن
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ رفع خستگی و استرس
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ پیشگیری از پوکی استخوان
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ کند کننده روند پیری
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ جلوگیری از لخته شدن خون و رسوب چربی در رگ های خونی
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ آثار ضد التهابی
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ بهبود عملکرد مغز و افزایش هوشیاری

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 14- محتویات چای
برگ چای ، دارای کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم ، پیگمان های فلاونیک ، بازهای پوریک ، تئوفیلین ، ویتامین ، کلروفیل ، تانن و کافئین است .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ کافئین.
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ تیوفیلین : این ماده ساختاری همچون کافئین دارد که هم در چای سبز و هم سیاه موجود می باشد .آثاری مانند شل کردن عضلات نایژه های ریه ، افزایش جریان خون کلیه ها ، افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلات قلب ، افزایش ضربان قلب ، کاهش فشارخون و آثار ضد التهابی دارد .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ تانین : یک پلی فنول تلخ مزه است . که اثر آن در بدن آرام بخشی سیستم عصبی مرکزی است .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ تیانین : در چای چند آمینو اسید وجود دارد اما بیشترین میزان اسید آمینه چای را تیانین تشکیل می دهد . عمده طعم چای به خاطر وجود همین ماده است .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ کاتچین : این ماده بسیار مفید بوده و برای سلامتی بسیار سودمند است . کاتچین در چای سبز و سیاه وجود دارد اما میزان آن در چای سبز بیشتر است . این ماده ضد سرطان است ، موجب کاهش کلسترول خون شده و یک آنتی بیوتیک و آنتی ویروس قوی است و همچنین از افزایش فشارخون و افزایش قند خون جلوگیری می کند .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ ویتامین های E و C و ویتامین های گروه B : ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که برای بدن بسیار مفید است . ویتامین C کاهش دهنده استرس بوده و علایم سرماخوردگی را کاهش می دهد . ویتامین های گروه B هم به متابولیسم کربوهیدرات ها کمک می کند .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ فلوراید و فلووانوئید : فلوراید در استحکام دندان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان پیشگیری می کند .
ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ همچنین چای حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، لیپید و کاراتنوئید است .

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌ 15- چطور چای دم کنیم ؟
روش دم کردن چای در عطر ، طعم و رنگ چای موثر است . طریقه دم کردن چای به روش چینی به این صورت است که آب را در سماور می جوشانند . به ازای هر فنجان چای یک قاشق چای خوری چای خشک را در قوری ریخته و کمی آب جوش روی آن می ریزند . مدت دو دقیقه در کناری گذاشته و پس از دو دقیقه آب آن را خالی می کنند . سپس قوری را از آب جوش پر کرده سه تا پنج دقیقه روی سماور می گذارند تا دم بکشد . با این کار چای مقدار زیادی از عناصر مضر خود را از دست می دهد .
چگونگی دم کردن چای سیاه : آب ر ابه درجه جوش رسانده ( 100 درجه سانتی گراد ) سپس روی چای می ریزیم . زمان دم کشیدن نباید کمتر از 30 ثانیه و طولانی تر از پنج دقیقه شود . زیرا پس از آن تانین چای به تدریج آزاد شده و اثر محرک کافئین را خنثی و طعم چای را نیز تلخ می کند .
چگونگی دم کردن چای سبز : دمای آب در این حالت باید 80 تا 85 درجه سانتی گراد باشد . به طور معمول هرچه کیفیت چای سبز بالاتر باشد ، دمای آب هم کمتر است . بهتر است قوری چای پیش از دم کردن با قراردادن قوری درون یک کاسه حاوی آب داغ ، گرم شود .




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
سه شنبه 89 دی 7 :: 11:21 صبح
نیما