سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علمی-فرهنکی-هنری-ورزشی

 

1- اره دستهمان اره معمولی با دسته چوبی است که تیغه های متفاوت دارد و برای بریدن قطعه های بزرگ چوبی به کار می رود.

2- اره چوب بُرتیغه ای است باریک به طول 13 سانتی متر که دنده های آن به صورت زوج با فواصل کم قرار گرفته است. این تیغه بر سر " کمان اره " متصل می شود و معمولاً برای بریدن فلز به کار می رود. ولی در معرق، شماره های دو صفر، یک و دو آن برای بریدن صدف و عاج و شبه عاج استفاده می شود.

3- ارّه فلز تیغه ای است باریک به طول 13 سانتی متر که دنده های آن به صورت فرد با فواصل کم قرار گرفته است. این تیغه بر سر " کمان اره" متصل می شود و برای بریدن چوب به کار می رود. شماره های دو صفر و یک آن در معرق استفاده می شود.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 89 تیر 11 :: 2:3 عصر
نیما

 

 

هرگز نگو که دوست داری اگر حقیقتا بدان اهمیت نمی دهی...

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 89 تیر 11 :: 1:50 عصر
نیما
- به تماشای غروب آفتاب بنشینید.
2- بیشتر بخندید.
3- کمتر گله کنید.
4- با تلفن کردن به یک دوست قدیمی، او را غافلگیر کنید.
5- هدیه هایی که گرفته اید را بیرون بیاورید و تماشا کنید. شاید برایتان قابل استفاده باشند.
6- دعا کنید.
7- در داخل آسانسور با آدمها صحبت کنید.
8- هر از گاهی نفس عمیق بکشید.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 89 تیر 11 :: 1:28 عصر
نیما

 

رییس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت:«عدم درمان بوی بد دهان وبیماری های مربوط به آن می تواند منجر به سکته مغزی و ناراحتی های شدید گوارشی شود.»

دکتر علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری «سلامت نیوز» اظهار داشت:«بیماری های لثه و پوسیدگی عمیق دندان از شایع ترین علل بوی بد دهان است.»

وی افزود:«عدم بهداشت دهان و تجمع جرم و میکروب و ایجاد پلاک در دندان، باعث بیماری های لثه و بوی بد دهان می شود.»

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 89 تیر 11 :: 1:23 عصر
نیما

 

امروز بدترین روز زندگی خود را تجربه کـرده ایـد. کارفـرمـای شما در مقابل دیگران به شما توهین نموده و وقتی در راه برگشت از رستوران بودید، با اتـومـبیل خود تصـادف کرده و این باعث دیر رسیدن به جلسه بعد ازظهر گردیده و موجب برخورد شدیدتر کارفرما شده است.هنگام مراجعه به خانه لیز خورده و با کمر روی زمین می افتیـد. بـا دردسـر فـراوان وارد اتومبیل شده و با سرعت هرچـه تمام به طـرف مـنـزل حرکت کرده و بدلیل سرعت غیر مجاز توسط پلیس جریمه می شوید... تصورش را بکنید.

بعد از تلو تلو خوردن و باز کردن درب منزل فقط میخواهید استراحت کرده و آرامش خـود را بدست بیاورید. بنابراین ممکن است با یک نوشیدنی خنک و تماشای تلویزیون خود را آرام و ریلکس کنید. اما این کار توصیه نمیشود. شما قصد دارید استرس را از خود بیرون نمایید و هدف فقط استراحت کردن نیست. کارشناسان بر این عقیده اند که بهترین راه برای تمدد اعصاب این است که فرد به تدریج احساسات خود را ارضا نماید.

غوطه وری



لازم نـیـست حـتـما بـرای ریـکس شـدن به قله کوه بروید، فقط کافی است خود را در یک منظره معمولی کوچک غوطه ور سازید. برای مثال اگر تابلوی نقاشی زیبایی در خانه یـا محل کارتان دارید، آن را مجسم کرده و زیبای آنرا مورد تحسین قرار دهید. اگر آکواریمـی پر از ماهی های رنگارنگ دارید، برای مدتی به حرکات روان و سلیس آنها نگاه کنید تابه آرامش برسید.

احساسات خود را برانگیزید

در مرحله بعد سفری به لاله گوش خود داشته باشید.به موسیقی موردعلاقه تان گوش دهید. کلاسیک، پاپ، راک یا هر چیز دیگر. فقـط سـعـی کنیـد از کـارهایی که باعث ایجاد هیجان و تنش در شما میگردد، اجتناب نمایید. بکار بردن یک هدفون می تواند از شنیده شدن صداهای دیگر جلوگیری کرده و باعث آرامش بیشتر گردد.

مطابق با ذائقه خود یک فنجان چای سرد، آب میوه خنک یا آب سرد میل کنید.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 9 :: 2:9 عصر
نیما

 

باد می وزد …

میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی

تصمیم با تو است . . .

 

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

زیباترین حکمت دوستی ، به یاد هم بودن است ، نه در کنار هم بودن . . .

 

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دوست داشتن بهترین شکل مالکیت

و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است . . .

 

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

خوب گوش کردن را یاد بگیریم…

گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند . . .

 

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 9 :: 1:59 عصر
نیما

 

ویندوز
در صورتی که دوست دارید تا با سرعت بیشتری با کامپیوتر کار کنید و خود را حرفه ای تر نشان دهید ترفندی فوق العاده را برای شما در نظر گرفته ایم. قصد داریم تا بیش از 200 کلید میان بر در محیط ویندوز را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به طور کامل کارهایی که میتوانید با موس انجام دهید را با کیبورد شبیه سازی کنید.

Esc لغو عملیات در حال انجام

? F1 راهنما.

? F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری.

? F3 جستجو.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 9 :: 1:49 عصر
نیما

 

به فارسی روان خودمان به این دستگاه کارت خوان گفته می شودMemory Reader . دستگاهی است که کارت حافظه در آن قرار می گیرد و با اتصال آن به رایانه امکان ارسال و دریافت اطلاعات روی کارت حافظه مهیا می شود.
این دستگاه یکی از راحت ترین و پرکاربردترین وسیله باری تبادل اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر است و انواع مختلفی نیزدارد. برخی از آن ها فقط یک ورودی برای دریافت کارت حافظه و برخی دیگر قابلیت خواندن اطلاعات کارت های حافظه مختلفی را دارند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 9 :: 1:44 عصر
نیما

نگاهی به کاربردهای فناوری وایمکس در جهان و ایران
راه حل نهایی اتصال

 

 


WiMAX سرواژه عبارت «Worldwide Interoperability for Microwave Access» است: «همکاری جهانی برای دسترسی امواج مایکرو». وایمکس فناوری در مخابرات است که برای انتقال از یک نقطه به چند نقطه (Point-to-Multipoit) به کار می رود و عموما کاربرد آن در ارائه اینترنت در حال حرکت است. این فناوری از سرعت 3 مگابیت بر ثانیه بدون استفاده از هیچ کابل کشی پشتیبانی می کند.
استاندارد جهانی که این فناوری بر آن مبتنی است، استاندارد IEEE 802.16 است که به آن استاندارد «دسترسی بی سیم پرسرعت» نیز می گویند. نام وایمکس را انجمنی به همین نام در ژوئن سال 2001 مهر زد. این انجمن وایمکس را چنین تعریف می کند:

فناوری ای مبتنی بر استاندارد که دسترسی بی سیم پرسرعت را در مقابل با روش های کابلی و DSL عرضه می کند و به عنوان راه حل نهایی محسوب می شود.

دو واژه دیگر از دل WiMax بیرون آمده اند که در واقع کارکرد وایمکس را به دو نیم می کنند:

وایمکس ثابت و وایمکس متحرک که به استانداردهای 802.16d و 802.16e هم نسبت داده می شوند. البته گفتنی است که دلیل این موضوع این است که استاندارد 802.16d به خاطر این که بحث متحرک بودن را در خود نداشت، به وایمکس ثابت و نسخه بعدی آن به وایمکس متحرک مشهور شد.

کاربردهای وایمکس
اینترنت وایمکس برای ایجاد ارتباطات اینترنتی پس از سونامی در اندونزی به کار گرفته شد. به جز رادیوهای آماتور، تمام بسترهای ارتباطی در اندونزی از بین رفت و ارتباط با ناحیه بیرون از فاجعه غیرممکن شده بود. با کمک وایمکس توانستند جریان اطلاعات را مجددا راه اندازی کنند.

همچنین وایمکس برای برقراری ارتباطات در مناطق طوفان زده کاترینا نیز به کار رفت و با کمک سرویس های VoIP و شبکه های Wi-Fi اطلاعات به سرعت در آن ناحیه به جریان افتاد.

اینترنت وایمکس کاربردهای دیگری نیز دارد و می تواند در زمینه های زیر به کار آید:

× اتصال نقاط داغ (hotspot) Wi-Fi به اینترنت

× راه حل دوم و نهایی برای نقاطی که امکان دسترسی DSL وجود ندارد

 × ارائه خدمات مخابراتی و دیتا

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 89 تیر 9 :: 1:28 عصر
نیما

1 - خود را بشناسید

امروزه پیشنهاد سقراط در قرن پنجم قبل از میلاد که در آن متنی بر خودشناسی ارائه شد به قوت خود پا برجاست. اهداف احساسات و محدودیت های خویش را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید. خواه از طریق مطالعه، خواه از طریق اندیشیدن و تفکر، سعی کنید بعضی راه هایی را که باعث شناخت شما از خودتان می شود و این که چه چیزهایی شما را خوشحال می کند پیدا کنید. چنانچه به این توصیه عمل کنید، بهتر قادر به کنترل زندگی و مشکلات پیش روی خود خواهید بود.

2 - به خودتان ارزش بدهید و به خود اعتماد داشته باشید

ممکن است سخت به نظر برسد اما سعی کیند رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می کنید. حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می کنید، برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه دهید. برخورد مردم با شما متأثر از رفتار و پوشش شماست. بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذارید تا احترام را برای شما به ارمغان آورد.

3 - بیش از حد توان تان کار نکنید

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
شنبه 89 تیر 5 :: 3:11 عصر
نیما
1   2   >