سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علمی-فرهنکی-هنری-ورزشی

 

حضور رهبر انقلاب در گیلان‌غرب و سخنرانی در اجتماع مردم

چهارمین روز سفر رهبر معظّم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه به عطر دیدار با مردم مؤمن، مقاوم و وفادار گیلان‌غرب معطر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجتماع عظیم و پرشور مردم گیلان‌غرب، آحاد ملت پراستقامت ایران به ویژه جوانان را، مدافعان هوشیار مرزهای هویت، شخصیت و شرف ملی و دینی خواندند و با اشاره به تهمت‌های تروریستی اخیر آمریکا به جمهوری‌اسلامی ایران تأکید کردند: دشمن برای منزوی کردن ملت ایران و گسترش ایران‌هراسی یقه می‌دَرّاند و جان می‌کند اما همانند گذشته جز نفرت بی‌پایان ملت‌ها از رژیم آمریکا و افزایش علاقه مردم به شعارهای پرافتخار ملت ایران هیچ نتیجه‌ای بدست نمی‌آورد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که صبح امروز(شنبه) در ورزشگاه شهدای گیلان‌غرب برگزار شد پایداری پرشکوه مردم غیور و عزیز این شهر را در دوران هجوم رژیم بعثی، مایه افتخار جوانان این منطقه دانستند و با اشاره به بازدید چندباره خود از گیلان‌غرب و مناطق اطراف در طول هشت سال جنگ تحمیلی افزودند: جوانان این منطقه بدانند که در دامان خانواده‌هایی پرورش یافته‌اند که شجاعت و دلاوری توأم با غربت آنها در دفاع مقدس، حقیقتاً جای افتخار دارد و نشان‌دهنده وجود زمینه‌های با ارزش معنوی و انسانی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دوران کنونی را دوران دفاع مقدس از هویت و عزت ملی و اعتقادات مستحکم اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: همه دختران و پسران جوان و زنان و مردان مؤمنی که دوران دفاع نظامی از کشور و ملت را درک نکرده‌اند اکنون با همان روحیه ملی در میدان پرافتخار دفاع از شرف و شخصیت عظیم ملی و اسلامی به نقش‌آفرینی بپردازند.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مهر 24 :: 11:6 صبح
نیما

 

خودسازی و تهذیب نفس،‌ برای همه مخصوصاً طلبه‌ها، مسأله بسیار مهمی است. این گروه هر قدر علمشان بیشتر شود، باید تقوایشان هم بیشتر شود، به نکات اخلاقی بیشتر توجه داشته باشند، در برخوردهای اجتماعی ادب و آداب را بیشتر رعایت کنند، و گر نه افراد موفقی نخواهند بود.

 


 

با توجه به آیه «یزکیهم و یعلمهم » ، برای خودسازی و تهذیب نفس، چه توصیه‌ای دارید؟

 

تهذیب
 پاسخ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

خودسازی و تهذیب نفس،‌ برای همه مخصوصاً طلبه‌ها، مسأله بسیار مهمی است. این گروه هر قدر علمشان بیشتر شود، باید تقوایشان هم بیشتر شود، به نکات اخلاقی بیشتر توجه داشته باشند، در برخوردهای اجتماعی ادب و آداب را بیشتر رعایت کنند، و گر نه افراد موفقی نخواهند بود.

برای رسیدن به این مراحل مطالعه کتاب‌های اخلاقی و آشنایی با حالات و زندگی علمای پیشین بسیار مؤثر است. در زمینه اخلاق،کتاب‌های خوبی با عناوین اخلاق در قرآن، اخلاق در نهج‌البلاغه و... نوشته‌ایم که برگرفته از قرآن و احادیث و روایات است و می‌دانیم که بهترین دستورات، در قرآن و نهج‌البلاغه و اخبار و روایات ائمه طاهرین (علیهم اسلام) آمده است. باید این دستورالعمل‌ها را بخوانیم و سعی کنیم یک به یک آن‌ها را در عمل پیاده کنیم.

مطالعه در زندگی و رفتار علمای گذشته نیز می‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد. باید ببینیم آن‌ها مسیر تقوی و خودسازی و تهذیب نفس را چگونه پیموده‌اند و از تجربیاتشان بهره‌برداری کنیم.

البته در طی این مسیر باید با تیزبینی و هوشیاری عمل کنیم. در این راه دام‌ها و پرتگاه‌های خطرناکی چون عرفان‌های کاذب یا تمایل به صوفی گری و یا ادعاهای واهی بعضی در پیمودن مقامات عرفان وجود دارد که باید کاملاً مراقب باشیم تا گرفتار این گونه مسیرهای باطل و دام‌های خطرناک نشویم.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مهر 24 :: 9:58 صبح
نیما

 

چه مسئله ای شما را از رسیدن به چیزی که از زندگی می‌خواهید منع می‌کند؟

دوستانتان؟

خانواده‌تان؟

حس شکست—یا موفقیت—ممکن است زندگیتان را تغییر دهد و این ناراحتتان می‌کند؟

حس اینکه اطرافیانتان تصور می‌کنند شما قابلیت رسیدن به آنچه می‌خواهید از زندگی را ندارید.

همه اینها منجر به یک ترس می‌شود. مانع بزرگی بر سر راهتان که باعث می‌شود نتوانید به آنچه می‌خواهید دست یابید. 

اما چطور می‌توانید بر آن غلبه کنید؟ در زیر به چند راهکار بسیار مفید اشاره می‌کنیم.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 مهر 24 :: 9:56 صبح
نیما

فراخوان مسابقه وبلاگ نویسی هفته دفاع مقدس

قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهراء (س) سپاه فجر فارس در نظر دارد به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه وبلاگ نویسی با عنوان «خاکریز سایبری» برگزار نماید.

» آیین نامه
♦ شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است.
♦ زمان ثبت نام : همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛ از 31 شهریور ماه تا 15 مهرماه 1390
♦ مسابقه به صورت پست محور برگزار می‌شود و هر شرکت کننده می‌بایست بین 3 تا 5 پست منتشر نماید.
♦ نیازی به ایجاد وبلاگ تخصصی برای مسابقه نمی‌باشد. کلیه وبلاگ‌نویسان می‌توانند با درج یادداشت‌های مرتبط با یکی از موضوعات مسابقه در وبلاگ شخصی خود، در این مسابقه شرکت نمایند. وبلاگ‌های قدیمی‌تر از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.
♦ انتشار پست‌ها در بیش از یک وبلاگ مجاز می‌باشد.
♦ هر پست می‌تواند مرتبط با یکی از موضوعات مسابقه تولید شود.
♦ وبلاگ‌نویسان می‌توانند از تمامی قالب‌های رایج نوشته‌های وبلاگی مانند: دل‌نوشته‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو، باز‌روایی تاریخی و ... استفاده نمایند.
♦ مهمترین معیار امتیاز‌دهی، تولید محتوا و نگارش یادداشت توسط خود وبلاگ‌نویس می‌باشد.

 » موضوعات پیشنهادی
♦ معرفی شهدا و ایثارگران استان فارس
♦ ناگفته‌های دفاع مقدس
♦ دفاع مقدس از منظر امام و رهبری
♦ دفاع مقدس و دفاع سایبری
♦ لبخندهای خاکی
♦ دشمن‌شناسی در دفاع مقدس
♦ نوجوانان، جوانان ، دفاع مقدس
♦ معرفی شهیده نسرین افضل
♦ آزاد
  
» ملاک های داوری

♦ تناسب موضوع و محتوا
♦ استفاده از محتوای چندرسانه‌ای ( تصویر ، صوت ، کلیپ و ... )
♦ تولید محتوا و نگارش توسط خود وبلاگ نویس
♦ ایده و نگاه نو
♦ رعایت نکات ویرایشی و نگارشی
♦ قالب مناسب و مرتب وبلاگ
♦ تعداد بازدیدکنندگان ( درج شمارشگر و نمایش بازدیدها الزامی است )




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
چهارشنبه 90 مهر 6 :: 10:14 صبح
نیما